Nyt dagen

En hverdagsblogg om hjem og fritid.

Velkommen til deg som leser bloggen, legg gjerne igjen en kommentar eller send meg en e-post:
synn-sam@online.no







lørdag 27. august 2011

Siri lærer seg om livet

Hovslageren skal verke hovene, dyrlegen skal chipe og ta hårprøve og jammen skal jeg ikke vennes til shabrak og andre rare ting.


8. august var hovslager Stig her og Siri stod som en prest. Vi har strøket, klemt, børstet og løftet beina helt siden hun var en uke gammel. Vi har brukt hovskrapet og banket forsiktig i hoven slik at hun skal bli vant til hovslageren og det har fungert til nå. Kjempeflink jente.





Senere på dagen kom dyrlege Hege og hun skulle først barbere meg i nakken, så skulle hun stikke i meg en stor nål og siden nappe av meg hår fra halen. Alt for at det skal registreres at jeg er meg, men hvem kan da være i tvil om det?
En annen ting som Siri må lære seg er å gå på hengeren. Vi har mange ganger nå holdt på med frivillig "bli-kjent-med-hengeren-sekvenser". Ved hjelp av en bøtte med pellets, har hun hatt alle 4 beina oppe på lemmen, så nå går vi straks videre og får henne helt opp.

25. september skal vi på utstilling med mamma Sunniva slik at Siri skal få se litt av verden, derfor må vi i god tid øve på transporten.


1 kommentar:

Teraks sa...

Du er så flink søstersen! Ingen skal komme og si at du IKKE er forberedt på "ting"! *imponert*