Nyt dagen

En hverdagsblogg om hjem og fritid.

Velkommen til deg som leser bloggen, legg gjerne igjen en kommentar eller send meg en e-post:
synn-sam@online.no







søndag 22. mai 2011

Nye krukker og planter på plass ute

Som jeg skrev i forrige innlegg har jeg brukt noe av formiddagen i dag på å plante i krukker og urner ute.

Var en tur på Plantasjen i går og fant disse herlige urnene i hvitt, og det blir jo litt hvitt om dagen. Selv om Hortensian også er hvit ønsker jeg også farger på plantene, så nå er det bare å vente til de andre blomstrer.


Så har jeg tatt i bruk et fake-zink-sett jeg kjøpte for noen år tilbake. Synes dette ble ganske så hyggelig jeg da. Har knepet av spanske Margeritter, Kjempehvitveis og Bekkeblom i mitt blomsterbed, lagt dekorstein i bunnen av fatet og fylt med vann.


Så har jeg fylt på med blomster på en gammel sittegruppe vi har arvet med stedet vi bor. Tanken var å hugge den og kaste den på fyllinga, men nå er den i bruk gitt. Forrige sommer fant jeg 2 kjellervinduer som jeg tenkte å pusse opp. Den ene har jeg pusset og malt, den skal brukes i pynt inne, mens denne har jeg bare fjernet gammel netting på, skura og vasket. Så får den være pynt ute. Er på utkikk etter Blomkarse som kan vokse oppover rammen, men de hadde ikke noe hos Plantasjen. Vi får se videre.


2 kommentarer:

(eddas) sa...

Heisann:)
Så hyggelig at du vil være med og feire..
Så koselig med den zinkbaljen med vann og blomster oppi..lekkert...
ha en fin kveld
klemklem

Frøken Anker sa...

Tak for din muntre kommentar på min blog.
Foråret vælter ud af dine billeder. Jeg kan godt lide den blå kande med bellis i :-)

Hav en dejlig ny uge