Nyt dagen

En hverdagsblogg om hjem og fritid.

Velkommen til deg som leser bloggen, legg gjerne igjen en kommentar eller send meg en e-post:
synn-sam@online.no







mandag 11. april 2011

VÅREN KOM ALLIKEVEL

Det er idag et vejr, et solskinnsvejr. O søde vår, så er du atter nær. Nu vil jeg glemme rent, at det var vinter. Nå vil jeg gå og købe hyacinter. Og bringe dem til en som jeg har kjær.
Hun købte av de hvide og de blå. Hun købte av de smukkeste hun så. Det er idag et vejr og solen skinner. Og om mig svæver lutter lyse minder. Dem tar jeg med til den, jeg tænker på.
Hun kyssede dem alle hver især. Hun bragte dem til den, hun havde kjær. Min ven her kommer jeg med hyacinter. Min ven nå glemmer vi, at det var vinter. Det er idag et vejr, et solskinnsvejr.
Ludvig Holstein 1895

Jeg kan ikke by på Hyacinter, men knall gule krokus som strakk seg etter de varme solstrålene.

1 kommentar:

Unknown sa...

Så fint det blir med gule plastikkblomster nå rett før Påske.
God påske, hils gubben